













2024.01.29.-02.02. héten Iskolánk részt vett az Aktív Iskola : Fejfrissítő programjában, melynek célja:
Javuljon a diákok egészségi, fittségi állapota. Az életkoruknak megfelelő mennyiségű és minőségű fizikai aktivitást végezve fejlődjön az egészséges életvezetéssel összefüggő kompetenciájuk.
A MDSZ az Aktív Iskola programmal segíteni akarja az iskolákat abban, hogy mindehhez támogató környezetet biztosítsanak minden tanuló számára, a mozgási, sportolási lehetőségek széles tárházának elérhetővé tételével, egyúttal inspirálják az iskolákat a minél aktívabb életre.
Csökkenjen az iskolában a lemorzsolódás, javuljon a diákok tanulási teljesítménye és magatartása.
Az egészségfejlesztő testmozgás iránt érdeklődő, elhivatott iskolák hálózatba szerveződjenek, népszerűsítsék az iskolai testmozgást.
A tanórákat a szaktanárok megszakítják 5 perc testmozgásra, így felfrissülnek, motiváltabbak lesznek diákjaink, és jobban tudnak utána figyelni az órákon.
Pár aktivitás, amit ezen a héten végeztek kollégáink:Német nyelv, 5.osztály
Oroszné Erdei Rita
Németórán lazításként a már korábban megtanult Kopf und Schulter című mozgásos dal énekeltük el és táncoltuk végig. A tanulók a dalszövegnek megfelelően mutatják a testrészeiket. A dal ritmusa egyre gyorsul, így egyre jobban kell figyelni.
……………………………………………………………………………………….
1.osztály
Kustánné Kiss Zsuzsanna
Az 1. osztályos tanulók irodalom órán a rövid és hosszú magánhangzók gyakorlását a következőképpen végezték: ha a szóban rövid magánhangzót hallottak, leguggoltak, hosszú magánhangzó esetén magasba emelték mindkét karjukat.
………………………………………………………………………………..
3.osztály, matematika
Major Zsoltné Pósza Júlia
Fejszámolás óriás dobókockával, számvonatban. – Matematika óra
A gyerekek felülnek a képzeletbeli számvonatra, sorban, egy-egy összeadást kapnak. Ha helyesen oldják meg, tovább dobhatják a társuknak a dobókockát egy összeadással és a vonaton maradhatnak. Amelyik számra esik a dobókocka pl: ha hármat dobja a dobókockával, akkor a hármas számnak szerepelnie kell az összeadandó tagok között.
(reakció, gyorsaság, fejszámolás fejlesztése)
…………………………………………………………………………………….
2.osztály, magyar nyelv
Paisné Molnár Barbara
A magyar nyelvtan tananyaga a kiejtéstől eltérő szavak helyesírása. Ma az lj -s szavakkal foglalkoztunk.
Minden tanulónak egy l, ll-re végződő szót súgtam a fülébe.
Ezt el kellett mutogatni. Pl. száll, táncol, kaszál…..
A nyelvtan füzetükbe leírták a megoldásaikat úgy, hogy j hangot raktak hozzá.
15 -en vannak, a saját szavukat nem kellett leírni. A végén közösen ellenőriztük a megoldásokat, a tábláról.
A legtöbb jó megoldás 12 lett.
……………………………………………………………………………………..
Angol nyelv, 7.osztály
Huszár Monika
Minden tanuló egy lapot tart a kezében, a lapon egy betű található. A tanulóknak angol szavakat kell alkotniuk a betűkből. Amikor a tanulóknak sikerült összeállniuk úgy, hogy egy szót alkotnak, akkor kézfeltartással jelzik, és ki kell ejteniük a szót.
Lehet versenyezni is két csoporttal, az a csapat győz, amelyiknek több szót sikerül összerakni.
…………………………………………………………………………………….
2.osztály, matematika
Paisné Molnár Barbara
Matematika-síkidomok
Ez egy kooperatív módszer.:
A tanulók csoportban dolgoznak. A testükből azt a síkidomot kell megformálniuk, amit kihúztak: háromszög, kör, négyzet.
Utána minden csoportból a szóvivő elmondja a tulajdonságait:
Pl. 3 csúcsa van, 3 oldala van.
…………………………………………………………………………………….
1.osztály, matematika
Kustánné Kiss Zsuzsanna
Az 1. osztályban matematika órán “Keresd a helyedet!” játékot játszottuk. A gyerekeknél összeadást és kivonást tartalmazó kártyák voltak. A teremben elhelyezett számok alá kellett állniuk, ha a műveleteket kiszámolták.
……………………………………………………………………………………..
3.osztály
Geráth Csabáné
A gyermekek körben állnak a Sakkpalota babzsákjaival játszunk. Mindkét kezüket előre
tartják, bal kezükben a babzsák.
1-re áthelyezik a jobb kezükbe
2-re átadják a mellettük álló társuk bal kezébe
Egyre gyorsabb lesz a számolás, aki leejti kiesik a játékból.
……………………………………………………………………………………..