







Fejfrissítő hét az Iskolánkban
2025.01.27-31.
Idén is megrendeztük az Aktív Iskola következő témahetét: a Fejfrissítő hetet, melynek során a tanórákon a tanár 5-10 percre megállítja a tanítást, és valamilyen mozgásos feladattal, játékkal felfrissíti a diákokat, hogy azután szellemileg frissebben, hatékonyabban tudjanak figyelni az órákon.
Ilyen megvalósult gyakorlat volt:
„Seriff” játék az 5. osztályban:
Körben állunk, a játékvezető középen áll, ő a seriff. Ha a seriff valakire
„rálő” (rámutat és azt mondja, hogy „Puff!”), akkor annak gyorsan le kell guggolnia. A két szomszédja párbajozik: ők egymás felé fordulnak, és amelyikük hamarabb lő („puff”), az lesz az új seriff.
……
„Levelet hozott a postás” a 8.. osztályban:
Körben állunk. A postás mondja: ”Levelet hozott a postás annak aki…” és mond valami általános jellemzőt pl. „aki kék farmert visel”. Akire a leírás illik, helyet kell változtatnia, valaki helyét el kell foglalnia. Akinek nem sikerül valakinek a helyét elfoglalni, akkor ő lesz a postás.
…….
“Négy sarok” a 6.. osztályban:
Négy különböző kártyát leteszünk a földre egymástól pár lépés távolságra, ezek lesznek a négy sarok. Amíg a játékvezető háromig számol a csoport tagjai beállnak valamelyik kártya mögé. A középen álló bekötött szemű játékosnak rá kell mutatni egy kártyára, mondania kell annak a nevét, és akik a kártya mögé álltak, kiesnek.
……
„Csere” 2. osztályban:
Ellentétes kezek ellentétes fülekhez, „Csere!” felkiáltásra megcserélik.
Egyik kéz mutató ujja az orron, a másik kéz az ellentétes fület fogja. „Csere!”
„Melyik a több?” 2. osztály
A tanulók számképeket, műveleteket látnak. A tanulók mozgással jelzik, hogy melyik oldalon van több, kevesebb, vagy egyenlő a két oldal.
….
3.osztály Matematika óra:
A tanulók két csoportot alkotnak. Húznak egy síkidom és egy test kártyát. A kártyán lévő testet és síkidomot kell megformálniuk egymással úgy, hogy a másik csapat felismerje. A fotón egy kör és egy téglalap megformálása látható! Ha felismerték mondanak róla igaz állításokat.
……………
“Megy a labda és a taps”. 7. osztály:
A tanulók körben állnak. A játékvezető egy képzeletbeli ping pong labdát gurít a mellette lévő irányába, aki átugorja, majd a labda gurul tovább és a következő is átugorja, amíg a labda körbe nem ér. Ezután ez megismétlődik kosárlabdával és strandlabdával is. Ezután a játékvezető ellentétes irányban tapsot indít, majd amikor a taps körbeér, elindítja a ping pong labdát és a tapsot egyszerre, egymással ellentétes irányba.
A diákok visszajelzése alapján élménydús, érdekes és vidám hangulatú órák voltak, mely tetszett nekik!